Konkurs js13kGames trwa w najlepsze, właściwie to już bliżej do końca jak dalej: wystartował 13 sierpnia i zakończy się 13 września. Druga edycja konkursu w planach miała być większa i lepsza od poprzedniej - czy to się uda okaże się po jego zakończeniu.

js13kGames


Js13kGames to konkurs dla HTML5 game developerów, którego głównym założeniem jest fakt, iż cała gra (kod źródłowy, style, grafiki itp) musi zmieścić się w paczce zip nie większej niż 13 kilobajtów. Zadanie jest dosyć trudne, ale nie jest niemożliwe, co pokazało wiele zgłoszeń z zeszłego roku. W tej edycji pojawił się podział na kategorie (Desktop, Mobile, Server) i o wiele więcej nagród. Wśród sędziów są największe gwiazdy branży, między innymi Richard Davey, Christer Kaitila czy Jesse Freeman. Do wygrania jest ponad 30 typów nagród o łącznej wartości około 20 tysięcy dolarów: licencje na oprogramowanie, usługi, książki, reklamę zwycięskich gier a nawet konsultacje online ze specjalistami, którzy po konkursie pomogą na grze zarobić. Są też darmowe prezenty dla każdego uczestnika: kopie polskich gier indie The Few, McPixel i QbQbQb oraz kilka ebooków.

Do końca zostało około 10 dni, ale to nadal dużo czasu nawet jeśli jeszcze nic nie zacząłeś - grę można stworzyć w jeden weekend. Warto pamiętać, że im wcześniej gra zostanie wrzucona na stronę, tym większe szanse na wygranie nagród specjalnych dla najpopularniejszych zgłoszeń, na przykład dożywotnie darmowe licencje na JS Bin Pro.

Zobaczymy jak w tym roku będzie z ilością i jakością zgłoszeń - w zeszłym było ich 61 i znalazło się tam mnóstwo bardzo dobrych gier. W tym roku nieco zaspałem i dosyć późno zacząłem zajmować się konkursem, na dodatek skupiłem się na nagrodach i nie miałem w ogóle czasu na marketing. Co z tego, że jest cała masa nagród jeżeli o konkursie wie niewiele osób? Tak czy inaczej jakoś to idzie, człowiek uczy się na własnych błędach. Przy następnej edycji chyba będę potrzebował albo minimum dwumiesięcznego wolnego od wszystkiego, albo kogoś do pomocy. I tak już jestem wdzięczny Michałowi Chojnackiemu, który z barbarzyńskiego i prymitywnego sposobu oceniania z zeszłego roku stworzył w tej edycji panel administracyjny z prawdziwego zdarzenia dla mnie i dla sędziów. Na ocenę konkursu przyjdzie czas po jego zakończeniu - mam nadzieję, że będę przynajmniej tak samo zadowolony jak rok temu.

Ktoś z Was ma planach wzięcie udziału lub jest w trakcie tworzenia gry na konkurs?