Normalize.css - nie resetuj, normalizuj?

Podejść do resetowania stylów CSS przed rozpoczęciem danego projektu jest niemal tyle, ilu front-end developerów. Chyba każdy ma swój własny sposób na rozpoczęcie nowego zadania, czy to posiadając jakiś gotowy szkielet, czy tworząc go sobie z pamięci bądź kopiując z poprzednich projektów. Normalize.css zmienia podejście do tego problemu i zamiast resetować style, zaleca ich ujednolicenie. czytaj dalej >

Modernizr - detekcja natywnych funkcjonalności przeglądarki

Modernizr jest biblioteką napisaną w języku Javascript, dzięki której z łatwością wykryjemy, czy dana przeglądarka wspiera interesujące nas funkcjonalności. Chciałbyś sprawdzić, czy przeglądarka użytkownika odwiedzającego Twoją stronę wspiera na przykład element Canvas i zaserwować różną treść w zależności od wyniku? Z pomocą przychodzi Ci właśnie Modernizr. czytaj dalej >

Node.js, czyli serwer w Javascript - zbiór przydatnych linków

Jako, że Node.js, czyli Javascript po stronie serwera w ciągu ostatnich miesięcy staje się coraz bardziej popularny, pojawiają się kolejne serwisy, narzędzia, czy tutoriale związane z tą technologią. Sam chcę się zająć tym tematem, stworzyć jakąś prostą grę korzystającą z Javascriptu po stronie serwera, ale na razie muszę odłożyć to na późniejszy termin. Mimo wszystko chętnie podzielę się zbiorem linków do ciekawych materiałów - być może komuś jeszcze oprócz mnie przydadzą się podczas zgłębiania wiedzy o Node.js. czytaj dalej >

Projekt Veikkaus Web10, czyli GTech i Fińska Loteria Narodowa

Projekt ten zakończył się ładne dziewięć miesięcy temu, ale dopiero teraz zebrałem się, żeby go opisać - to się dopiero nazywa leń. Jest co opisywać, bo z projektem mam związane same pozytywne wspomnienia. W ciągu roku przebudowaliśmy portal Veikkaus, cały frontend został napisany od zera, a backend mocno przerobiony. czytaj dalej >

Falsy Values Fabric Tetris

Od konferencji Falsy Values minęło już trochę czasu (w sumie 2,5 tygodnia), od razu po warsztatach z Game Developmentu wiedziałem, że chcę dokończyć Tetrisa, którego tworzyliśmy z Kornelem Lesińskim i Peterem van Der Zee. Po prezentacji biblioteki Fabric.js podczas konferencji stwierdziłem na dodatek, że chciałbym z niej skorzystać, nie wiedząc tak na prawdę czy to w moim przypadku w ogóle jest możliwe. Co z tego wyszło? Szczegóły w dalszej części wpisu. czytaj dalej >

Bilety na OnGameStart już w sprzedaży!

Już od piątku 27 maja osoby, które zarejestrowały się wstępnie na stronie konferencji OnGameStart dostały możliwość zakupu biletów w specjalnej, promocyjnej cenie. Dwa dni konferencji z największymi osobistościami światka twórców gier w HTML5 i języku Javascript, a to wszystko za jedyne... 39 euro! czytaj dalej >

CSS3: manipulacja wielkością czcionki przy użyciu REM

Istnieją dwie szkoły jeśli chodzi o ustalanie wielkości czcionki na stronie internetowej: używanie px lub em. Dyskusja na temat tego które podejście jest lepsze nie ma sensu, ponieważ oba mają swoje plusy i minusy. Wszystko zależy od konkretnego przypadku użycia. Czy w takim środowisku możliwe jest wprowadzenie w życie innych, nowych jednostek? Propozycją CSS3 jest REM. czytaj dalej >

Falsy Values: warsztat z Game Developmentu, Pusher Party i relacja z konferencji

Wczoraj zakończyła się Javascriptowa konferencja pod nazwą Falsy Values. Wszystko zaczęło się w środę od dwudniowych warsztatów, ja osobiście wybrałem Game Development, chociaż kuszącą opcją był jeszcze Node.js. Co prawda miałem dodać dwa oddzielne wpisy - jeden o warsztatach, drugi o konferencji, ale w międzyczasie odbyła się jeszcze impreza sponsorowana Pusher Party, a więc nie było czasu na odpoczynek. czytaj dalej >

Kolejny DevMeeting: detekcja kolizji w grach Javascriptowych

Jestem po pierwszym dniu dwudniowych warsztatów z Game Developmentu podczas konferencji Falsy Values, na samą myśl o OnGameStart już mi ślinka cieknie, a tu nagle (ok, teoretycznie tydzień temu, ale jakimś cudem to przegapiłem) okazuje się, że to nie wszystko! Ekipa DevMeetings postanowiła zorganizować kolejną serię spotkań związaną z tworzeniem gier w Javasctript. czytaj dalej >

Memo i Tetris - dwie gry w jQuery (Javascript)

Jako, że ważnym tematem bloga ma być tworzenie gier w Javascript, a w najbliższym czasie odbędzie się konferencja Falsy Values, podczas której wybieram się na dwudniowe warsztaty z Game Developmentu - postanowiłem w wolnej chwili wygrzebać z czeluści dysku twardego dwie bardzo proste gry napisane jakiś czas temu z użyciem jQuery. czytaj dalej >
<< ( strona 16 z 18 ) >>